نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1888
-
الف
+

120 سال تاریخ سینمای ایران با ۱۲۰ عکس مرور می‌شود

نمایشگاه عکسی به مناسبت ۱۲۰ سالگی سینمای ایران در جشنواره جهانی فیلم فجرایران گشایش یافت.

نمایشگاه ١٢٠ عکس از ١٢٠ کارگردان تاریخ سینمای ایران عصر روز جمعه در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ایران افتتاح شد.

به گزارش آی فیلم 2، کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر ایران میزبان نمایشگاه یکصد و بیست عکس فیلم از یکصد و بیست کارگردان تاریخ سینمای ایران در سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ایران می‌شود.

«سیف‌الله صمدیان» مدیر رویدادهای ویژه جشنواره جهانی فجر ایران درباره این نمایشگاه اظهار داشت: «به مناسبت اینکه در آستانه ۱۲۰ سالگی سینمای ایران قرار داریم، یک نقب عکاسانه به تاریخ سینمای ایران زدیم و با کمک جمال امید، موزه سینما، مجله فیلم و عکاسان فیلم، ۱۲۰ فریم عکس را از ۱۲۰ فیلم گردآوری کردیم؛ یعنی از هر فیلم فقط یک عکس در نمایشگاه وجود دارد.»

وی ادامه داد:« این نمایشگاه با عکسی از مظفرالدین شاه قاجار در سال ١٢٧٩ آغاز می‌شود. در این عکس، مظفرالدین‌شاه همراه با میرزا ابراهیم خان عکاس‌باشی به تماشای دستگاه «سینموفتوگراف» نشسته و سپس دستور خرید این وسیله را صادر می‌کند.»

رییس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران اظهار داشت: »عکسی از فیلم سینمایی «تیک آف» به کارگردانی احسان عبدی‌پور هم آخرین عکس نمایشگاه ١٢٠ عکس از ١٢٠ کارگردان تاریخ سینمای ایران است.»

در کنار عکس‌های تاریخ سینما، پوسترهای بخش‌های‌ مختلف جشنواره‌ جهانی فیلم فجر طی سه دوره برگزاری مستقلانه، ارایه شده است. «حمیدرضا بیدقی» طراح اکثر این پوسترهاست که البته پوستر او برای سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر حاشیه‌ساز شده بود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه باید به طبقه هفتم پردیس سینمایی چارسو مراجعه کنند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ایران ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین/حمل تا ۷ اردیبهشت/ثور ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر